Participation in the 6th spelling bee and the pictionary contest in Tenjo

articuloOur school, Colegio Minuto de Dios Ciudad Verde, took part in the 6th Spelling Bee and also in the Pictionary Contest in the school Colegio San Rafael in Tenjo on the 23th of March. To be part of the contest was a great experience for our school.

In preparation for the contest, the English teachers had to choose the six best students of each grade having hard eliminatory session and also six students from transition who were going to participate in the contest.  The English teachers and also some students of the 11th grade worked the days before the contest with the students to prepare them. Thereafter our students were well prepared for the contest.

The contest started on the 23th at 10 o’clock in the morning and just the Colegio San Rafael took also part in the contest. First the students of 2rd and 3rd grade competed with each other in the Spelling Bee contest, later the students of the 4rd and 5rd grade were be next. In parallel with this, our students of the transition participated in the pictionary contest. The participants of our school were obviously exciting to speak in front of a large audience. We are proud to announce that our 3rd grade student Laura Marroquin won a brilliant second place at the Spelling Bee Contest and Juan Daniel Lopez of transition accomplished the semi-final of the pictionary contest.  We also need to say that the Colegio San Rafael had brilliant participants who deserve the 1st prices of the contest. But taking in consideration that they have international baccalaureate, we are super proud of our participation getting this places.

We can be very satisfied with the achievements but we guess that the experiences which all of the students made are bigger than results. Speaking in front of an audience, getting a feel for the language and the improving of the English skills were very helpful items for them. Even the English teachers discovered some new vocabulary so  we are looking forward to be part of a contest the next time.

PARTICIPACIÓN EN LA 6ª ORTOGRAFÍA Y EL CONCURSO PICTIONARY EN TENJO

Nuestra institución El Minuto de Dios Ciudad Verde participó en el 6º Concurso de Deletreo en inglés y también en el Concurso de Dibujo en el  Colegio San Rafael en Tenjo, el pasado 23 de marzo. Dicha participación  fue una gran experiencia para nuestros estudiantes quienes pusieron a prueba sus competencias en inglés.

En preparación para el concurso, los docentes de inglés tuvieron que elegir algunos de los màs hábiles y rápidos estudiantes en el deletreo de palabras en inglés. En los grados segundo, tercero, cuarto y quinto se llevo a cabo una dura sesión de eliminación que dejo como resultado 6  representantes. Asi mismo se eligieron seis estudiantes de transición que iban a participar en el concurso de imágenes y dibujos que debían ser descritos con vocabulario en inglés.

El concurso comenzó el día 23 de marzo a las 10 de la mañana. Tuvimos como único contendor al anfitrión Colegio San Rafael. Primero los estudiantes de 2º y 3º compitieron entre sí, luego  los  estudiantes de 4º y 5º grado.

Al mismo tiempo, nuestros estudiantes de transición participaron en el concurso pictionary. Estamos orgullosos de anunciar que nuestra estudiante de tercer grado Laura Marroquin ganó un brillante segundo lugar en el concurso de ortografía y Juan Daniel López de transición logró la semifinal del concurso de pictionary. También tenemos que decir que el Colegio San Rafael tuvo brillantes participantes. Pero teniendo en cuenta que tienen bachillerato internacional, estamos muy orgullosos de nuestra participación consiguiendo estos primeros lugares.

Podemos estar muy satisfechos con los logros, pero suponemos que las experiencias que todos los estudiantes hicieron, son más grandes que los resultados. Hablar delante de una audiencia, conseguir una experiencia más real con el idioma y la mejora de sus habilidades en lengua inglesa son la mayor ganancia. Ahora nos prepararemos para próximos concursos y seguiremos trabajando para obtener cada vez mejores resultados.